۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۲۰۶۷۳
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

استکبار ستیزی، حفظ بیت المال و خدمت به مردم از ویژگی های بارز امام(ره) است که باید در جامعه نهادینه شود

احمدرضا پورخاقان گفت: تاسی به اخلاق والای امام چه در زمینه استکبار ستیزی و چه در خصوص حفظ بیت المال و خدمت به مردم اگر در قسمتهای مختلف جامعه نهادینه شود شاهد جامعه ای اسلامی و انسانی و سرشار از برادری و برابری خواهیم بود.
استکبار ستیزی، حفظ بیت المال و خدمت به مردم از ویژگی های بارز امام(ره) است که باید در جامعه نهادینه شود
احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: با توجه به موقعیت جهانی و منطقه ای کشور ایران از قدیم الایام توجه استعمارگران به این منطقه معطوف گردیده و همواره سعی داشتند از منابع سرشار خدادادی از یک طرف و موقعیت سوق الجیشی این کشور از سوی دیگر استفاده کنند.

پورخاقان افزود: نقطه اوج وابستگی کشور بر می گردد به روی کار آمدن رژیم پهلوی و خصوصاً از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲به این طرف کشور ما تقریباً در تمام زمینه ها اعم از کشاورزی، صنعت و نظامی وابسته به بیگانگان و خصوصاً امریکا بود.

وی اظهار کرد: حضرت امام(ره) با روحیه استکبار ستیزی برگرفته از آیات قرآن مجید که نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید و سیره ائمه معصومین مردانه در مقابل وابستگی رژیم سابق ایستاد.

پورخاقان بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ملاحظه می کنیم علی رغم تحریم های ظالمانه ای که از بدو پیروزی انقلاب بر ما تحمیل شد و بسیاری از سرمایه های ما که توسط امریکا بلوکه شد، پیشرفت های چشمگیری در ابعاد مختلف داشته ایم.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب تصریح کرد: امروز در مباحث علمی نظیر فناوری نانو جزء ده کشور برتر جهان محسوب می شویم و از نظر مقالات علمی و تربیت دانشمندان در منطقه در رتبه های اول قرار دادیم.

پورخاقان افزود: از نظر صنعت نظامی نیز به لطف الهی و در سایه تلاش نخبگان توانستیم پیشرفته ترین تسلیحات روز دنیا را با فناوری بومی تولید نماییم به گونه ای که دشمن حتی توان تهدید کشور را هم ندارد.

وی گفت: در زمینه کشاورزی نیز در بسیاری از محصولات به خودکفایی رسیده ایم و می توان گفت محصول استراتژیکی وجود ندارد که ما نیازمند آن باشیم و در بسیاری از محصولات به صادرات می پردازیم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان در خصوص افزایش سطح رفاهیات مردم در سطح کشور تصریح کرد: گازرسانی، آب رسانی، برق رسانی، توسعه خطوط مخابراتی و توسعه جاده ها و راه ها گوشه ای از این اقدامات است.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده انقلاب در تحولات منطقه و جهان اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) و حضور گسترده مردم در صحنه به پیروزی رسید استکبار به زعم باطل خود فکر می کرد این انقلاب در درازمدت مانند انقلابهای دیگر استحاله می شود اما امام(ره) از همان ابتدا فرمودند که ما بر اصول انقلاب خود پایبند خواهیم بود و انقلاب خود را به دنیا صادر خواهیم کرد.

پورخاقان افزود: برخی کج فهمان فکر می کردند صدور انقلاب از راه نظامی خواهد بود در صورتی که منظور تسخیر فکر پاک جوانان و مردم حقیقت طلب دنیا بود و امروز بعد از گذشت ۳۶ سال شاهد این هستیم که نهضت های کشورهای منطقه و حتی جهان برگرفته از نهضت امام(ره) و قیام مردم ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: مردم برخی کشورهای منطقه نظیر مصر، تونس، یمن و عراق و فلسطین وقتی دیدند یک کشور با تاسی به شعار نه شرقی نه غربی و با اتکا به خداوند و نیرو و توان داخلی علی رغم همه توطئه ها و فشارها روی پای خود ایستاده و عزت و شرف خود را حفظ کرده با الگوگیری از این انقلاب به فکر رهایی از طاغوت افتادند.

پورخاقان اظهار کرد: با توجه به مطالب بیان شده به خوبی مشخص می گردد که هرگز استکبار نمی تواند وجود یک کشور مستقل را تحمل کند زیرا نقشه هایی که امریکا و صهیونیست ها به زعم خود برای ایجاد خاورمیانه جدید کشیده بودند با مقاومت امام و پس از ایشان مقام معظم رهبری و با حضور پر رنگ و بصیرانه مردم ایران نقش بر آب شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران عملاً به دنیا فهماند دوران تحمیل دیدگاهها به ملتها گذشته است و کشوری مستقل به نام جمهوری اسلامی ایران نه تنها اجازه دخالت دیگران در امور داخلی خود را به استکبار نمی دهد بلکه اجازه دخالت و تسلط در منطقه را نیز از آنان سلب کرده است.
پورخاقان با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام به عنوان شاگرد مکتب امام حسین(ع) که شعار هیهات منا الذله را سرلوحه خود قرار داده بود با تکیه بر دو اصل توکل بر خدا و حفظ وحدت موجب پیروزی انقلاب شد.

وی روحیه استکبار ستیزی امام(ره) را ناشی از انجام وظیفه در راه خدا دانست و اظهار کرد: این ویژگی ها باید نسل به نسل به جوانان و احاد مردم منتقل شود.

پورخاقان تاکید کرد: تاسی به اخلاق والای امام چه در زمینه استکبار ستیزی و چه در خصوص حفظ بیت المال و خدمت به مردم اگر در قسمتهای مختلف جامعه و بین مردم و مسئولین نهادینه شود شاهد جامعه ای اسلامی و انسانی و سرشار از برادری و برابری خواهیم بود.

وی گفت: جوان امروز ما باید بداند با تهدید و قلدری امریکا و استکبار نباید میدان را خالی کرد و نباید از این طبل های توخالی واهمه داشت بلکه سعی کنیم با علم و بینش و درایت موفقیت و موقعیت های والایی را در جهان کسب کنیم.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و رها شدن مزدوران استکبار با عنوان داعش و گروههای منحرف دیگر که ادعای تشکیل خلافت اسلامی را دارند و خصوصاً اهانت عناصر وابسته استکبار به ساحت مقدس پیامبر(ص) بیان کرد: وظیفه ما برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال در راستای محکوم کردن این خباثت ها دو چندان است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح افزود: راهپیمایی 22 بهمن یک رفراندوم عملی در اثبات پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب است که ثابت می کند که ملت ما در مقابل کسانی که بخواهند حق این کشور را در داشتن فناوری های نو و انرژی هسته ای نادیده بگیرند می ایستند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۱:۱۰

13 Feb 2020